6 praktische tips als je een nieuw logo laat maken

6 praktische tips als je een nieuw logo laat maken

Ben je niet meer tevreden over je huidige bedrijfslogo? Omdat je bedrijf in de loop der jaren sterk veranderd is? Of omdat je wellicht andere producten bent gaan verkopen en hier een ander logo bij hoort? Wat de reden ook is om te gaan voor een ander logo, pak dit goed doordacht en professioneel aan. Een bedrijfslogo is vrijwel altijd de eerste kennismaking van mensen met je bedrijf, dus die indruk moet meteen goed zijn! Wij hebben 6 tips voor je, waarmee jouw logo succesvol wordt!

Tijdloos en eenvoudig

Kies voor een logo dat tijdloos is. Het lijkt verleidelijk om iets te kiezen wat nu actueel is, maar over vijf jaar kun je daar nog weleens spijt van krijgen. Zorg er ook voor dat je kiest voor eenvoud. Kies bijvoorbeeld voor een beperkt aantal kleuren in je logo en beperk het aantal letters dat je gebruikt. Op je website kunnen mensen toch wel alle informatie vinden die ze maar zoeken, je logo is vooral bedoeld om herkenbaar te zijn. Kies dus voor een eenvoudig logo!

Kleurgebruik en doelgroep

Wist je dat de kleur blauw staat voor betrouwbaarheid? Heb je een accountantskantoor? Dan zou de kleur blauw dus nog weleens geschikt kunnen zijn voor jouw logo. Heb je een bedrijf dat maaltijden bezorgt? Dan zou de kleur rood nog weleens ideaal kunnen zijn voor je logo, van die kleur krijg je namelijk honger. Verdiep jezelf dus goed in de betekenissen van kleuren, voordat je er eentje kiest. Met je logo wil je natuurlijk ook een specifieke doelgroep aanspreken. Ook op het gebied van doelgroepen is verdieping belangrijk. Verkoop je online rolstoelen? Dan is het bijvoorbeeld raadzaam om jezelf te verdiepen in wat oudere mensen belangrijk vinden in een logo.

Passend bij je bedrijf en breed inzetbaar

Professioneel logo laten maken? Dat is een verstandige keuze. Zoals je hierboven kunt lezen, is het ontwerpen van een bedrijfslogo een vak waar veel bij komt kijken. Een professioneel bedrijf, zal er bijvoorbeeld naar streven dat jouw logo echt past bij je bedrijf. Heb je een hoveniersbedrijf dat staat voor duurzaamheid? Dan zou een groen logo zomaar bij je bedrijf kunnen passen. Een logo moet ook breed inzetbaar zijn. Je moet het logo bijvoorbeeld goed zichtbaar op een bedrijfsauto kunnen zetten, maar ook op memoblokjes en pennen. Ga jij ook voor een professioneel logo voor je bedrijf?